DIDS 2024:
Kako se publici
u Beogradu uživo obratila
osoba koja ne postoji
AdvertiserSerbia je portal koji se bavi temama iz oblasti marketinga, medija i oglašavanja na kom se mogu pronaći aktuelne informacije namenjene prvenstveno oglašivačima i korisnicima marketing, PR i drugih usluga.
U nastavku se nalazi intervju Dragane Pešić – Lević koji je ovaj portal objavio o skoro realizovanom projektu Dan internet domena Srbije – DIDS 2024.
Mediji u Srbiji su listom preneli vest da se 12. marta 2024. u Beogradu, izuzetan stručnjak iz oblasti deepfake tehnologije obratilo publici konferencije “Dan internet domena Srbije – DIDS”.
Postojao je, međutim, ‘debeo razlog’ za toliku pažnju medija i učesnika konferencije organizovane u velikoj sali Doma omladine – pomenuta osoba koja je održala keynote predavanje – ne postoji.
Činjenica da je jedna beogradska konferencija, među prvim na svetu, imala keynote predavanje koje je generisala veštačka inteligencija (AI) bila je povod za razgovor sa Draganom Pešić- Lević, direktorkom Event i PR agencije “Blink”.
Po čemu je “Blink” poseban?
“Blink” je PR agencija specijalizovana za organizaciju događaja, odnose sa javnošću i odnose sa medijima. Od 2008. godine u portfoliju ima više pet stotina uspešno realizovanih projekata – organizovanih događaja – velikih konferencija za koje smo specijalizovani i medijskih kampanja „skrojenih“ po potrebama klijenata iz različitih oblasti. Ono po čemu smo prepoznati na tržištu i među klijentima jeste da smo navjiše “ajtijevci”, na šta smo veoma ponosni.
Iskustvo i znanje u oblasti visokih tehnologija i interneta privlači klijente kojima je takva PR i event agencija neophodna, koja razume njihove potrebe, specifičnosti, suštinu, ali i detalje u vezi sa njihovim poslovanjem.
Šta je RNIDS i kakva je priroda vaše saradnje sa tom fondacijom?
Fondacija „Registar nacionalnog internet domena Srbije“ (skraćeno: RNIDS) upravlja registrom naziva nacionalnih internet domena .RS i .СРБ i internet infrastrukturom od posebnog značaja za funkcionisanje interneta u Srbiji.
Bitno da istaći da je RNIDS organizator godišnje konferencije “Dan internet domena Srbije (DIDS)” koja svakog marta okuplja stručnjake iz oblasti digitalnih tehnologija i interneta koji u svojstvu govornika, panelista i posetilaca razmatraju teme od značaja za razvoj internet tehnologija, ali i opšti društveni razvoj.
Za 15 godina DIDS je postao najznačajnija regionalna konferencija koja je bavi temama iz oblasti interneta. Skup okuplja više stotina posetilaca, podržava ga preko 20 medijskih sponzora i svake godine beleži veliki broj objava u medijima.
Event i PR agencija Blink sarađuje sa RNIDS-om od 2010. godine i od tada se stara da slika o Fondaciji i njenim aktivnostima postane jasnija njenim ciljnim grupama.
Dan internet domena Srbije predstavlja svojesvrsnu godišnju kulminaciju naše strateške saradnje koja se ogleda kroz pripremu i realizaciju tog događaja, kao i medijsku podršku i izveštavanje koje sledi nakon održavanja.
Bili ste sa klijentom tokom svih 15 održanih konferencija. Šta su bili posebni izazovi za DIDS 2024?
Bilo ih je poprilično, ali izazove i probleme različite vrste i težine viđamo kod svakog događaja koji organizujemo.
Izdvojila bih da smo tik pred inicijalnu najavu za medije i buduće posetioce morali da donesemo odluku o promeni mesta održavanja konferencije. Izbor je pao na Dom omladine, pre svega zbog veličine sale, lokacije, ali i odlične tehničke opremljenosti samog mesta dešavanja.
Možete li izdvojiti još nešto…?
Imali smo nezgodan sticaj okolnosti da je većina potencijalnih sagovornika za medije tokom pripreme događaja bila na putu. To smo rešili tako što smo obezbedili mogućnost da medijske kuće snime ili uključe sagovornika sa udaljene lokacije uz pomoć platformi za prenos slike i tona putem interneta u realnom vremenu.
Takođe, pored kolega iz Fondacije, tu su i drugi sagovornici – učesnici konferencije, koje je bilo potrebno pripremiti tako da, osim najave svoje teme, govore i o ostalim sadržajima koji očekuju posetioce konferencije.
Kako ste najavljivali da će se skupu obratiti stručnjak koji ne postoji?
Mislim da je to bio najteži segment pripreme događaja jer nismo smeli da saopštimo nešto što smo spremali kao ključnu “atrakciju” konferencije.
Hteli smo da publiku i javnost iznenadimo – svi su zbog najava mislili da je u pitanju “običan” keynote predavač i tajna da dr Emili Roberts nije realna ličnost ostala je neotkrivena sve dok se nije završilo njeno obraćanje. Nakon toga se prisutnima obratio tim koji je Emili kreirao kao AI personu (avatar) upravo za potrebe DIDS 2024.
Informaciju da ćemo među prvima u svetu kao keynote govornika imati osobu kreiranu od strane veštačke inteligencije mogli smo da podelimo samo sa novinarima/urednicima koje lično dobro poznajemo, uz obećanje da informaciju ne šire dalje.
Ostaće tako zabeleženo da se upravo u Beogradu, među prvima u svetu, publici jedne konferencije u svojstvu keynote govornika obratila ličnost koju je generisala veštačka inteligencija.
Kako je vremenski tekla medijska priprema Dana internet domena Srbije 2024?
Dva meseca pre početka konferencije počeli smo da ugovaramo podršku što većeg broja medijskih pokrovitelja koji se obraćaju ciljnim javnostima konferencije kako bismo obezbedili konstantno obaveštavanje javnosti kroz sigurne objave (na koje se medijski partneri obavezuju).
Među medijskim pokroviteljima bilo je potrebno ugovoriti podršku svih vrsta medija: TV stanica, radio stanica, štampanih medija i web portala.
Osim tradicionalnih medija, kao kanal komunikacije koristile su se i sponzorisane objave, kao i objave na društvenim mrežama. Cilj je bio obezbediti veliki broj prijava i popuniti salu Doma omladine.
Nekih 45 dana pre početka konferencije, dinamikom jednom u 7 do 10 dana, plasirano je 5 saopštenja za medije kojima je program konferencije približen potencijalnim posetiocima, kao i jedan izveštaj nakon konferencije.
Deset dana pre početka konferencije distribuiran je poziv za medije i počelo je ugovaranje medijskih prilika za gostovanja i najave uz nalaženje rešenja za izazove koji su se nametnuli.
Koje ste rezultate postigli?
- Ugovorena su 23 medijska sponzorstva
- Skupu je prisustvovalo 40 osoba iz medija
- Među njima je bilo: 5 TV ekipa, 8 od 10 najposećenijih web portala, dnevne novine, biznis i IT magazini, kao i radio stanice
- Snimljeno je preko 20 izjava za medije i intervjua na licu mesta
- Ostvaren je broj objava najveći u istoriji DIDS-a (preko 280)
- Komercijalna vrednost ostvarenih objava (AVE) iznosi preko 200 hiljada evra
- Ostvareni doseg (reach) iznosi oko 34 miliona ljudi
- Okupljeno je preko 400 posetilaca na licu mesta, a ostvareno je i preko 1000 pregleda prenosa konferencije uživo na YouTube-u
U diskusijama učesnika i gledalaca konferencije putem YouTube kanala na društvenim mrežama iskazan je nepodeljen sentiment da je ovogodišnji DIDS bio najbolji u odnosu na sve prethodne. Da li se slažete sa tom ocenom?
Meni su svi do sada podjednako dragi, ali prema kvalitativnim i kvantitativnim metrikama mogu da zaključim da DIDS 2024 jeste najuspešnije izdanje konferencije za prethodnih 15 godina.
Izuzetna medijska propraćenost i izveštavanje sa DIDS-a 2024 uzdigli su ga sa nivoa usko stručnog skupa na nivo događaja koji je izazvao pažnju široke javnosti i mainstream medija.
Smatram da je RNIDS u mnogome postao prepoznatljiviji na tržištu zahvaljujući konferenciji DIDS sa kojom ima tako dug kontinuitet. Ono što je sigurno lestvicu kvaliteta za naredni DIDS 2025 postavili smo veoma visoko!